08.04.2021
Цікаві логопедичні розмальовки «Автоматизація звуків»
...
...
18.02.2020
Якщо вашій дитині вже 5 років, а вона до цих пір не вимовляє чітко деякі звуки, вони спотворюються або змащуються, — вам обов’язково варто ходити на заняття до логопеда (він поставить звуки). Займатися ж з дитиною вдома самостійно при «мовної каші» можна з 3-4 років. Тоді, можливо, і логопед вам не знадобиться. А після 6 років виправити вимову — вже буде набагато складніше.
Ваша дитина вже освоїла ці вправи, виконує їх з легкістю? Тоді саме час перейти до другої, більш складної частини логопедії!
Використовуючи перераховані вправи, ви легко зможете самі складати довільні і показові програми для артикуляційних органів вашого малюка. Не варто тільки забувати, що головний суддя всіх цих змагань і виступів — дзеркало. Тільки з його допомогою можна оцінити чистоту виконання кожного елемента! Дзеркало допоможе впоратися і з артикуляцією важких звуків. І скоро мова буде чистою і правильною!
11.02.2020
Домашня логопедія: 30 вправ для розвитку дитячого мовлення
Для правильної вимови звуків необхідна злагоджена робота всіх органів артикуляцій. Без тренувань тут ніяк не обійтися!Якщо вашій дитині вже 5 років, а вона до цих пір не вимовляє чітко деякі звуки, вони спотворюються або змащуються, — вам обов’язково варто ходити на заняття до логопеда (він поставить звуки). Займатися ж з дитиною вдома самостійно при «мовної каші» можна з 3-4 років. Тоді, можливо, і логопед вам не знадобиться. А після 6 років виправити вимову — вже буде набагато складніше.
Для уроків в домашніх умовах вам знадобиться дзеркало, ігровий настрій і бажання дитини займатися. Мовні тренування проводять 1-2 рази на день. Тривалість одного заняття — від п’яти до двадцяти хвилин. На перших порах беріть саму вправу. Щотижня або кожні три дні вчіть нову. Освоєну в попередні дні вправу повторюйте.
ЦІКАВА СТАТИКА
Почніть з статичних вправ. У них артикуляційна поза утримується під рахунок від 3 до 20. Час утримання збільшується поступово. Статичні вправи допомагають зміцнювати м’язи артикуляційного апарату, а також формувати правильні уклади мовних звуків.- «Віконце». Рот широко відкрити і в подальшому утримувати це положення.
- «Брамка». Губи розтягнути в усмішці, зуби залишаються щільно стиснутими.
- «Хоботок». Зуби щільно стиснути, губи витягнути вперед, немов хоботок слоненяти.
- «Млинець». Широкий, розпластаний язик спокійно покласти на нижню губу, рот напіввідкритий.
- «Капкан». Широкий язик прикусити за бічні краї корінними зубами, кінчик язика при цьому опущений за нижні різці.
- «Сердите кошеня». Кінчиком язика впертися в нижні різці, широка спинка язика круто вигнута, рот відкритий, губи розтягнуті в сторони.
- «Жало». Рот відкрити, гострий язик висунути з рота (по можливості далі).
- «Чашечка». Рот широко відкрити, язик в формі зігнутої чашечки підняти до верхньої губи (нижня губа йому в цій справі не допомагає!).
- «Грибок». Рот відкрити, широкий язик міцно присмоктується до піднебіння верхньою поверхнею, під’язикова вуздечка розтягнута — як гриб на довгій ніжці.
- «Трубочка». Язичок згорнути (схожий на порожню трубку), губи округлити навколо язика, вони допомагають утримувати важку позу.
ДИНАМІЧНО І ЗАХОПЛИВО
Об’єднуючи дві статичні вправи в єдину зв’язку, отримуємо динамічні композиції.- «Брамка» — «Хоботок». Зуби щільно стиснути. Під рахунок «раз-два» губи то розтягуються в усмішці, то витягуються вперед. Слідкуйте, щоб зуби протягом усієї комбінації не розмикалися, а міміка була природною (малюк не повинен мружити очі).
- «Млинець» — «Трубочка». Цей зв’язок двох вправ один з найскладніших. Якщо його виконати не вдається, візьміться за розучування більш легких каскадів: «Млинець» — «Жало», «Млинець» — «Чашечка», «Млинець» — «Грибок». Коли малюк зможе проробляти їх бездоганно, поверніться до важкої зв’язки.
Ваша дитина вже освоїла ці вправи, виконує їх з легкістю? Тоді саме час перейти до другої, більш складної частини логопедії!
ЯЗИК-ТРУДІВНИК
Є вправи, які спочатку припускають енергійну роботу язика, він трудиться в парі з нижньою щелепою або губами.- «Гойдалки». Вузький язик поперемінно тягнеться то
до носа, то до підборіддя. Нижня щелепа при цьому опущена, її положення
фіксовано, рот широко відкритий.
«Маляр». Рот широко відкрити. Довгий вузький язик, немов кисть маляра, старанно «фарбує» піднебіння вздовж і поперек. Нижня щелепа нерухома. - «Змійка». Вузький язик максимально висунути з рота. Він робить швидкі коливальні рухи з боку в бік (як це робить язиком змія). Рот відкритий, нижня щелепа нерухома. Губи розтягнуті в сторони.
- «Індик». Широкий язик викидаємо з рота і б’ємо по верхній губі, видаючи при цьому характерні звуки розсердженого індика: «бл-бл-бл». Нижня щелепа опущена, вона не рухається в такт роботі язика!
ТРЕНУЮТЬСЯ ВСІ!
Артикуляційних вправа не менш потребують губи і нижня щелепа. Допоможемо їм працювати більш динамічно!- «Рибка». Зуби міцно стиснути, губи витягнути вперед (див. Вправу «Хоботок»). Губи то розкриваються, то змикаються (як це робить ротиком рибка в акваріумі).
- «Воронка». Висунути нижню щелепу, рот відкрити, зуби розімкнути. На рахунок «раз» губи витягуємо вперед, на рахунок «два» втягуємо губи всередину рота, підвернувши їх за зуби. Зробити не менше 10 повторів.
- «Образа». Покусати нижніми передніми зубами верхню губу не менше 10-15 разів. Нижня щелепа максимально висунута вперед.
- «Литаври». Губи злегка загорнути за зуби всередину рота. Поплескати ними однією до іншої, видаючи при цьому характерний поплескуючий звук. Повторити не менше 10 разів.
- «Конячка, яка фиркає». Губи розслабити, пофиркати, наслідуючи конячці. Повторити не менше 10 разів.
- «Засув». Нижню щелепу висунути вперед якнайдалі. Посувати нею з боку в бік не менше 10-15 разів з максимальною амплітудою.
- «Хованки». Тут є три варіанти.
- заховати верхню губку, прикусивши її нижніми передніми зубами. Видно тільки нижню губу, вона тягнеться вгору, до носа. Утримувати такий стан не менше 5 секунд.
- заховати нижню губку, прикусивши її верхніми передніми зубами. Видно тільки верхню губу, вона тягнеться вниз, до підборіддя. Утримувати такий стан не менше 5 секунд.
- заховати верхню і нижню губи, втягнувши їх в рот і злегка стиснувши передніми зубами. Утримувати такий стан не менше 5 секунд.
- «Рубанок». Пошкребти нижніми центральними зубками по верхній губі не менше 10-15 разів. Нижня щелепа висувається вперед і енергійно працює. Потім те ж саме повторити з нижньою губою, але її треба буде «обробляти» вже верхніми зубами.
ПОКАЗОВІ ВИСТУПИ
Якщо після двох-трьох місяців тренувань дитина успішно освоїла школу і довільну програму, саме час переходити до постановки показових номерів. Це цілі міні-спектаклі за участю артикуляційних органів і, звичайно ж, самої дитини. Але хто тут головний герой? Гномик Язичок!- «Млинці». Гномик Язичок купив в господарському магазині посуд. Тепер він вчиться готувати собі їжу. Найбільше Язичку подобається пекти млинці на новій сковорідці. Млинці виходять рум’яні і круглі. Кожен з них Язичок змащує олією (широкий язичок розпластаний на нижній губі, обидві губи поплескують млинець: «пя-пя-пя»). Млинці Язичок їсть з варенням.
- «Смачно!»: Відкрити рот і широким язиком облизати верхню губу зверху вниз не менше 5 разів. Слідкуйте, щоб нижня губа не «підсаджувала» язик. Млинці Язичок запиває чаєм. Якщо чай занадто гарячий, Язичок на нього дме (положення артикуляційних органів як у вправі «Чашечка», подути на край язика, не роздуваючи щік.)
- «У ліс за грибами». Гномик Язичок дуже любить збирати гриби. Він бере велику корзину (вправа «Чашечка») і йде в ліс. По дорозі йому доводиться перебиратися через струмок. Вправа «Струмочок»: губи посміхаються, зуби майже стиснуті, кінчик язика впирається в основу нижніх передніх різців. Довгостроково вимовити звук «з». Струмочок повітря при цьому стікає по язику, посередині нижньої губи і по підборіддю. Вода в потічку холодна. Дитина підставляє свою долоньку під підборіддя і перевіряє, чи дійсно холодна водичка в струмочку. При цьому головне — не забувати довго вимовляти звук «з»! Щоб не промочити ноги, Язичок користується містком.
- «Місток» : язик круто вигинається, впираючись кінчиком в основу передніх нижніх різців. Рот відкрити якомога ширше.
Скільки в лісі грибів! Ось під ялинкою сховався міцний боровичок (вправа «Грибок»), а поруч — лисичка. Тут же — сироїжка, рижик (дитина з невеликими інтервалами виконує кілька разів вправа «Грибок»). Прийшовши додому, гномик Язичок готує із зібраних грибів дуже багато смачних страв (вправа «Смачно!»).
Скільки в лісі грибів! Ось під ялинкою сховався міцний боровичок (вправа «Грибок»), а поруч — лисичка. Тут же — сироїжка, рижик (дитина з невеликими інтервалами виконує кілька разів вправа «Грибок»). Прийшовши додому, гномик Язичок готує із зібраних грибів дуже багато смачних страв (вправа «Смачно!»).
Використовуючи перераховані вправи, ви легко зможете самі складати довільні і показові програми для артикуляційних органів вашого малюка. Не варто тільки забувати, що головний суддя всіх цих змагань і виступів — дзеркало. Тільки з його допомогою можна оцінити чистоту виконання кожного елемента! Дзеркало допоможе впоратися і з артикуляцією важких звуків. І скоро мова буде чистою і правильною!
11.02.2020
ЩО ТАКЕ ГІПЕРЛЕКСІЯ І ЯК ВОНА ПОВ'ЯЗАНА З АУТИЗМОМ?
http://irc-slavutich.at.ua/blog/shho_take_giperleksija_i_jak_vona_pov_39_jazana_z_autizmom/2019-02-18-71
...
Коли йти до логопеда?
...
Коли йти до логопеда?
Багато батьків думають, що потрібно йти до логопеда тільки тоді, коли
немає звуку [Р] або потрібно чекати 3 чи 5 років, щоб записатися на
консультацію. Бувають випадки, коли батьки звертаються до спеціаліста
дуже пізно. В результаті, дитина йде в спеціалізовану школу! А тепер
детально про те, коли потрібно йти до логопеда.
...
Динамічна артикуляційна гімнастика. Привіт, Логокіт!
...
Метод Новиковой-Иванцовой для неговорящих детей
*******
Заняття з логопедом –
навіщо вони потрібні та як проводяться
Діти не народжуються з готовою, правильно
поставленою вимовою – лише поступово, пізнаючи світ, дитина вчиться складати
слова і правильно їх вимовляти. На жаль, часто трапляються випадки пізнього
розвитку мовлення або неправильного його формування, і в такому разі необхідні
заняття з логопедом.
Логопед – це фахівець з вищою педагогічною
дефектологічною освітою, який займається виявленням і усуненням дефектів
мовлення в дитини. Робота логопеда – це не тільки формування правильної вимови
звуків та слів, але й розвиток уваги, мислення, пам’яті, тобто всіх складових,
необхідних для освітнього процесу.
Консультація логопеда може знадобитись у
будь-якому віці, тим паче батьки самостійно не можуть виявити проблеми з мовою
в дитини. Якщо раніше вважалось, що звертатись до фахівця слід у п’ятирічному
віці, то сучасна медицина має на увазі отримання консультацій у фахівця вже в
2-3 роки життя дитини. Річ у тому, що до п’ятирічного віку в малюка вже
повністю формується мова, і виправити дефекти буде важко, хоча й можливо.
Коли для дитини потрібен
логопед
Батьки повинні звернутись до логопеда за
консультацією вже у дворічному віці дитини, адже тільки фахівець зможе виявити
проблеми та скласти індивідуальну програму занять. Вважається, що потрібен
логопед для дитини у разі невідповідності її розвитку нормам:
1. У віці одного року
дитина, яка нормально розвивається, вимовляє і часто вживає 3-4 «лепетних»
слова, цілком розуміє окремі слова і може співвіднести їх з конкретними
предметами. У цьому віці дитина розуміє інструкції, які супроводжуються жестами
(наприклад, «дай ручку», «не можна»).
2. До двох років малюк може
застосовувати речення з двох-трьох слів, чудово розуміє двоступеневу інструкцію
(наприклад, «піди на кухню та принеси ложку»), його словниковий запас складає
як мінімум 50 слів. Дитячий логопед-дефектолог у цьому віці може з’ясувати,
наскільки правильно дитина вимовляє звуки «п», «б», «ф», «д», «к», «н», «м» та
«в».
3. Трирічний вік – це
вміння складати слова в речення, застосовувати сполучники та прийменники. У
цьому віці малюк має засвоїти і правильно вимовляти звуки «с», «з», «ц», «ш»,
«ж», «ч», «щ».
Звуки «р/л» починають чітко вимовлятись до
5-6 років. При цьому дитина повністю засвоює повсякденний словник, вільно
користується загальноприйнятими поняттями (одяг, овочі тощо). Хоча можлива
перестановка звуків у словах, які важко вимовляються (наприклад, «екскаватор»)
– це вважається нормою.
Немає коментарів:
Дописати коментар